سئو برای Local Business Directories

سئو محلی چیست؟ معرفی 10 تکنیک قدرتمند برای تقویت سئو Local دی ام روم

نظرات مشتریان بخش مهم سئوی محلی هستند، زیرا برای ایجاد اعتبار و اعتماد به کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. نظرات مشتریان را در وب‌سایت خود مشاهده کنید و حتما در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهید. یکی از مزایای اولیه سئوی محلی این است که به مشاغل محلی اجازه می‌دهد تا با شرکت‌های بزرگ‌تر و در سطح کشوری و حتی بین‌المللی برای جذب مشتریان اطراف خود رقابت کنند. کسب‌وکارهای کوچک با تمرکز بر سئو محلی، می‌توانند مشتریان بیشتری را به مکان کسب‌وکار خود جذب کنند. سئو محلی مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی است که می‌تواند به کسب‌وکار محلی شما کمک کند تا در نتایج جستجوی بدون هزینه و مبتنی بر مکان در جستجوی گوگل، Google Maps و سایر موتورهای جستجو برجسته‌تر ظاهر شود. اگر شما به دنبال بهینه‌سازی سئو محلی کسب‌وکار خود هستید، همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند بسیار به شما کمک کند تا بیشتر دیده شوید.

این نوع از لینک‌سازی که متفاوت از لینک‌سازی عمومی برای یک وبسایت است، کاملا وابسته به جوامع محلی است و همچنین برخلاف لینک‌های استاندارد، نباید لزوما لینک فالو باشند تا تاثیر مثبت خود را بگذارند. اگر دقت کرده باشید، تمام نکات و اقداماتی که تا اینجا مطرح کردیم، در سایت‌هایی به جز سایت خودتان باید انجام شوند. به این تاکتیک‌ها، تاکتیک‌های آف-سایت (off-site) سئوی محلی گفته می‌شود. اولین منبع موجود برای شروع کار، تجربه و دانش شما به عنوان صاحب کسب و کار است. محصول یا خدماتتان چیست؟ شما اگر به جای مشتری بودید، چه کلمه یا عبارتی را جستجو می‌کردید؟ به عنوان مثال اگر یک رستوران گیاهی هستید که پیتزای بیرون‌بر می‌فروشید، همین می‌تواند یکی از عبارات کلیدی پایه باشد. برای مثال تصور کنید که یک رستوران گیاهی دارید و می‌خواهید پیتزای گیاهی بفروشید.

وقتی گوگل مشاهده کند اطلاعات شما در GMB، در وبسایت های دیگر مانند Yelp سازگار است، آنها میگویند خوب این تجارت قانونی است. گوگل کیورد پلنر یا Google Keyword Planner کلمات را بر اساس موقعیت جغرافیایی به شما میگوید. یک سایتی به نام Yelp وجود دارد که مانند پیشنهادات گوگل فعالیت میکند. کلمه کلیدی که وارد میکنید باید کلمه ای باشد که شخصی در منطقه شما استفاده میکند. ابتدا باید نام کسب و کار خود را مشخص کنید ( این فید به صورت خودکار از Google Map تنظیم میشود. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید تنظیمات Google My Business را درست کنید ).

اولین و مهم‌ترین مرحله استراتژی سئوی محلی شما این است که لیست نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید. فهرست نمایه کسب و کار گوگل (Google Business Profile) شما قلب استراتژی محلی شما است. اگر می‌خواهید مشتریان محلی را به مکان خود هدایت کنید، باید فهرست خود را تولید و بهینه کنید. برجسته بودن بر آنچه مشتریان دیگر در مورد محصولات یا خدمات شما می گویند تمرکز دارد. در فهرست گوگل، این به صورت رتبه‌بندی یک تا پنج ستاره، به‌علاوه نظرات و کامنت های کاربران است.

هنگامی که کاربران جستجوهای محلی انجام می‌دهند، معمولا از کلمات کلیدی طولانی برای یافتن کسب و کار مناسب استفاده می‌کنند. اما سئوی محلی در مورد دسترسی به افراد در مکان های خاص تر، مانند شهرها و مناطق است. وبسایت یک کسب و کار محلی برای داشتن وجه‌ای بهتر باید از دیگر وبسایت‌های محلی لینک داشته باشد. کسب و کارهای مختلف آن شهر یا محل می‌توانند به شناخته شدن بیشتر یکدیگر در فضای آنلاین کمک کنند. محتوایی تولید کنید که نشان‌دهنده تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل‌اعتماد بودن (Trustworthiness) شما باشد. محتوای خود را با کلمات کلیدی محلی بهینه کنید و موضوعاتی را پوشش دهید که برای کاربران منطقه شما جذاب است.

کسب‌وکارهایی مانند لوله‌کش‌ها، برق‌کارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکت‌های خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث می‌شود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. فروشگاه‌های فیزیکی که کالاهای خاصی را می‌فروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتاب‌فروشی‌ها) می‌توانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند. از داده‌های ساختاریافته مخصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد.

اگر سایت ما برای لوکال سئو بهینه شده باشد، وقتی کاربری به عنوان نمونه تایپ کند «بهترین رستوران ساری» یا «هتل نزدیک ساری»، به‌جای اینکه فهرست ده‌ها رستوران معروف کشور را ببیند، گوگل سایت ما را برای او نمایش می‌دهد. جالب است بدانید طبق تحقیقات مؤسسه ReviewTrackers از سال 2017 تاکنون، 35٪ از کل ترافیک جستجوها از نوع محلی بوده، این یعنی سئو Local برای کسب و کار ما فقط یک امتیاز نیست، بلکه یک ضرورت تبدیل است. در دنیای امروز، کسب‌وکارهای محلی نیاز دارند تا برای بهتر دیده شدن در جستجوهای محلی، بهینه‌سازی شوند. این بهینه‌سازی که به عنوان "سئو لوکال" یا "سئو محلی" شناخته می‌شود، به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند تا در مقابل رقبای خود برتری پیدا کنند و بهتر دیده شوند. در این مقاله، به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چگونه لوکال سئو را بهبود دهید و بهترین روش‌ها برای رسیدن به موفقیت در این زمینه را معرفی خواهیم کرد. منظور از Local SERP، صفحه نتایج جستجوی گوگل است که برای جستجوهای محلی نمایش داده می‌شود.

البته این مورد را بگویم که این تاکتیک ها هیچکدام جای NAP یا بهینه سازی GMB را نمیگیرند. ایده این است که شما باید عنوان خود را با جمله ای شیک و جذاب شروع کنید. وقتی صحبت از سئو محلی میشود کد های اسکیما یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن هستند. طبق این گفته دسته بندی های کامل از کد های اسکیما در خصوص سئو محلی وجود دارد. بنابراین اگر محتوای شما در اصفهان و تهران است باید هر صفحه محتوای منحصر به فرد داشته باشد.

وقتی کسی تجربه ای با شرکت شما ندارد، به تجربیات دیگران روی می‌آورد تا تصمیم بگیرد آیا مارکت شما برای او مناسب است یا خیر. این کلمات کلیدی خاص به هدایت علاقه‌مندترین افراد به صفحه شما کمک می‌کنند. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را برای ادغام در لیست و وب سایت خود بیابید. بخش کوچکی که در آن به مخاطبان خود در مورد خدمات یا محصولات خود اطلاعات می‌دهید. این بخش مکان بسیار خوبیست که بتوانید آنچه را که کسب و کار شما را منحصر به فرد می‌کند برجسته کنید. بسیاری از مردم به عکس‌های نمایه کسب‌وکار Google نگاه می‌کنند تا اطلاعاتی در مورد شرکت، محصولات یا خدمات شما پیدا کنند.

این کار می‌تواند سئو محلی شما را بهبود ببخشد و رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش دهد. ۱.‌ ۹۶٪ افراد اطلاعات کسب‌وکارهای محلی را از اینترنت به دست می‌آورند. اگر حضور آنلاین قوی نداشته باشید، بخش بزرگی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهید.۲.‌ ۸۰٪ از جستجوهای محلی به تبدیل (خرید یا اقدام مشابه) منجر می‌شوند. این نشان می‌دهد که داشتن استراتژی لوکال سئو چقدر می‌تواند برای رشد کسب‌وکار شما مؤثر باشد.۳.‌ ۶۲٪ از مشتریان کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند را نادیده می‌گیرند. یک وب‌سایت به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد و اطلاعات لازم را به مشتریان ارائه می‌دهد.۴.‌ ۴۹٪ از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که حضور محلی قوی دارند. این حضور نشان‌دهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن کسب‌وکار شماست.۵.‌ ۴۶٪ از جستجوهای گوگل مربوط به کسب‌وکارهای محلی است.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. در عین حال باید دقت کنید که برای گرفتن نتیجه دلخواه، باید درخواستتان را محترمانه، حساب شده و کوتاه مطرح کنید. همچنین می‌توانید با ارائه گزینه‌های مختلف برای نوشتن نقد، پروفایل متنوع‌تر و گسترده‌تری از نقد و بررسی‌ها برای خود ایجاد کنید. چنین صفحاتی معمولا یک نقشه و لیستی از مکان‌ها را در خود دارند، و حتی در برخی موارد ممکن است بعضی صفحات دارای محتوای غنی (rich results) باشند. هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. در صورت تمایل می‌توانید از طریق اطلاعات زیر با ما ارتباط برقرار کنید و باهم بخندیم.

سئوی محلی شامل بهینه سازی وب سایت و حضور آنلاین شما برای جذب مشتریان محلی است. به طور کلی، مدیریت استنادهای محلی و ثبات NAP یک جنبه حیاتی در سئو لوکال است که نباید نادیده گرفته شود. با حصول اطمینان از اینکه اطلاعات کسب و کار شما در همه فهرست‌های آنلاین دقیق و سازگار است، می‌توانید دید آنلاین خود را بهبود بخشید و شانس خود را برای جذب مشتریان محلی بیشتر افزایش دهید. یکی از تصوراتی که افراد قبل از شناخت دقیق لوکال سئو دارند، مجزا بودن آن از سئو است. ولی در واقع سئوی محلی یکی از شاخه‌های سئو است، با این تفاوت که در Local SEO روی بهینه سازی سایت برای یک محدوده مکانی خاص تمرکز داریم؛ در واقع سئوی محلی بخشی از قلمرو سئو است، با این تفاوت که متمرکز و محدودتر است.

به‌عبارت‌دیگر، وقتی یک کاربر در یک منطقه خاص عبارتی را جستجو می‌کند، سئو محلی تضمین می‌کند که کسب‌وکارهای مرتبط به آن کاربر در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده شوند. بعضی از کسب‌وکارها فقط در شهر یا محله خاصی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین برای آن‌ها مهم نیست که وب سایتشان در کل دنیا به نمایش دربیاید و از همه جای جهان بازدیدکننده داشته باشد. حتی برعکس، هزینه وقت و سرمایه برای کسب رتبه در بین سایت‌های جهانی نوعی اتلاف انرژی به حساب خواهد آمد. برای مثال رستورانی را در نظر بگیرید که در شیراز فعالیت می‌کند و در شهرهای دیگر ایران شعبه ندارد. این رستوران نیازی ندارد برای کاربرانی که در مشهد یا تهران به جستجوی رستوران می‌پردازند به نمایش دربیاید و حتی اگر برای آن‌ها نمایش داده شود هیچ فایده و سودی نخواهد داشت.

طی مطالعه ای که سایت ماز داشت گفته بود که سیگنال های نقد و بررسی خیلی خوب ایفای نقش میکنند. زمانی که موقعیت رقیبتان را مشاهده کردید می توانید متوجه شوید چرا رتبه یک را ندارید. ممکن است در مرکز شهر شما رقیبی داشته باشید که به مخاطب نزدیک تر باشد به همین دلیل گوگل کسی که نزدیکتر باشد را بهترین نتیجه میداند. سپس کلمه ای که میخواهید رتبه بندی خود را در آن مشاهده کنید تایپ کنید. این مسئله را باید بهش توجه کنید که نتایج هر منطقه با چند کیلومتر کنارتر متفاوت است.

ایجاد صفحات اختصاصی برای هر محصول یا خدمت، یکی از روش‌های مؤثر برای بهبود سئوی وب‌سایت و جذب مشتریان بیشتر است. همان‌طور که می‌دانید، افراد محلی به‌طور طبیعی به اخبار و رویدادهای مرتبط با منطقه خود علاقه‌مند هستند. از این رو، تولید محتوای مرتبط با این موارد، یکی از موثرترین راهکارها برای جذب مخاطبان محلی و ایجاد ارتباط عمیق‌تر با آن‌ها است. در نتیجه، برای موفقیت در جستجوی صوتی، کسب‌وکارها باید به‌طور جدی به بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای این نوع جستجو بپردازند. به‌عنوان مثال، شما یک رستوران در تهران دارید، می‌خواهید وب‌سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مانند “رستوران تهران” یا “رستوران خوب در تهران” در رتبه‌های بالایی قرار بگیرد.

Andrew Tuzson,   از  Evol Empire Creativeمعتقد است که گوگل برای تقدیر نامه های رسمی معتبر ارزش قائل است و رتبه سایت شما در سئو محلی تحت تاثیر این عامل قرار خواهد داشت. اما تقدیر نامه رسمی چیست؟ منظور از تقدیر نامه رسمی این است که از نام برند شما در حال حاظر در شبکه های اجتماعی و سایت های همکار نام برده شده باشد. اگر برند شما یا مشتریانتان از قبل در فضای مجازی مشهور باشد گوگل به سایت امتیاز بیشتری خواهد داد و سئو کردن سایت با سرعت بیشتری صورت می گیرد. Erick Carlson از سایت WebTechs.Net می گوید که سئو سایت به شدت به کیفیت محتوای تولید شده وابسته است. اگر شما می خواهید که در سئو محلی رتبه بالایی داشته باشید قطعاً به محتوایی بسیار با کیفیت نیاز خواهید داشت. او همچنین باور دارد که می توان این امر را به شرکت سئو دیگر برون سپاری کرد و به این ترتیب می توان وقت و هزینه کمتری صرف تولید بک لینک با کیفیت کرد.

سئو به‌طور کلی به بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما اشاره دارد. این کار با استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند بهینه‌سازی محتوا، لینک‌سازی و سئو فنی انجام می‌شود. استفاده از کلمات کلیدی محلی و به‌روزرسانی پروفایل در وب‌سایت‌های محلی، مثل گوگل مای‌بیز، می‌تواند به بهبود رتبه سئو محلی کمک کند. همچنین، دریافت بیشتر بازخورد و بررسی مثبت از مشتریان هم می‌تواند رتبه سئو محلی را بهبود بخشد. بر اساس گزارشات گوگل، تعداد سرچ‌های موبایلی و همین طور کاربرانی که از موبایل یا تبلت برای جستجو استفاده می‌کنند، هر روز در حال افزایش است.

وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید و آن را کاربر پسند کنید. نحوه بهینه سازی دایرکتوری و Citation گسترده تر از موضوع این مقاله است ولی میتونین تو سایت ما در موردش اطلاعات بیشتری کسب کنین. از وقتی که گوگل تونسته محتوای به اشتراک گذاشته شده رو بیشتر درک کنه، می‌تونه با استفاده از Google My Business کاری کنه که شما نیازهای گوگل رو برآورده کنین و اون هم از کسب و کار شما حمایت کنه و تاییدتون کنه. چم‌وخم و تکنیک‌های سئوی محلی را هم که یاد گرفتید؛ پس هیچ دلیل و بهانه‌ای باقی نمی‌ماند. شما می‌توانید با نوشتن و تولید محتوا دربارهٔ اخبار، حاشیه‌ها و اطلاعات شهر یا منطقهٔ خودتان، مخاطبان محلی را جذب کنید و یک منبع و مرجع محلی به‌دردبخور برای جست‌وجوگران محلی باشید. پس این نظرات هم اعتماد گوگل و کاربران را جلب می‌کنند و هم احتمال تبدیل جست‌وجوگران محلی به مشتری را بالا می‌برند.

با توجه به این موضوع با رعایت نکات سئو محلی می‌توانید مشتریان حضوری و محلی خود را افزایش دهید. در واقع سئو محلی اصول بهینه سازی وب‌سایت و اقداماتی همچون ثبت لوکیشن در وب‌سایت است که باعث می‌شود گوگل وب‌سایت شما را به افراد نزدیکتان نشان دهد. سئوی محلی، کلید موفقیت کسب‌وکارهای محلی در دنیای دیجیتال امروز است. با توجه به افزایش روزافزون جستجوهای محلی در موتورهای جستجو، کسب‌وکارهایی که روی سئوی محلی تمرکز می‌کنند، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خود دارند. سئوی محلی، مجموعه فعالیت‌هایی است که با هدف بهبود رتبه یک وب‌سایت در نتایج جستجوی محلی موتورهای جستجو، به‌ویژه گوگل، انجام می‌شود.

لکن توی دوران حاضر، به دلیل شایع شدن تلفن‌های همراه و اینترنت پرسرعت همراه، سئوی لوکال برای هر شغل و بیزنس حیاتیه. داخل پرانتز باید این نکته رو هم خاطر نشان کنیم که اینجا همون نقطه‌ایه که SEO به کمک ما میاد و روی عواملی مثل اینکه محتوا چقدر مرتبط تلقی می‌شه و چقدر با کیفیت هست، تاثیر می‌ذاره. اگه سایت شما به خوبی و طبق استراتژی درست سئو شده باشه، رتبه بالاتری رو کسب می‌کنه. البته مهم است که این لینک‌ها از طریق محتوای با کیفیت و کاربردی به دست آید. اگر محتوای‌تان جذاب و مفید نباشد، مخاطبین به وب‌سایتتان لینک نمی‌دهند. اگر می‌خواهید وب‌سایتتان در گوگل رتبه خوبی داشته باشد، باید روی شبکه‌های اجتماعی حساب باز کنید.

با شبکه شخصی خودتون کار رو شروع کنین که ممکنه به دفاتر مجوز، مناطق بهبود کسب و کار، انجمن‌های صنف و غیره وابسته باشه. لینک های ورودی فرصت خیلی عالی و قدرتمندی برای SEO محلی شماست، در واقع هر لینک ورودی به گوگل میگه که شما یه شرکت قانونی هستین و میتونه دامین آتوریتی شما رو بالا ببره. اگر مخاطبان هدفتان در شبکه‌های اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آن‌ها... اگر می‌خواهید بلاگری را در شبکه‌های اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... برای مثال، دندان‌پزشکی می‌تواند راهنما و محتوای کاملی دربارهٔ «بلیچینگ»، از روش‌ها و قیمت گرفته تا اهمیت و زمان و موقع نیاز به آن آماده کند. هرچه محتوا، هدلاین‌ها و از همه مهم‌تر دیسکریپشن شما برای جست‌وجوهای محلی بهینه‌تر باشد، نرخ کلیک ارگانیک شما هم بالاتر می‌رود.

اما برای کسب و کار شما در رتبه برتر گوگل در map pack مشخصات GMB شما باید بهینه شده باشد. ( پایین تر چجوری Google My Business را بهینه کنیم را توضیح داده ایم ). و اگر میخواهید درک بهتری از موقعیت مورد نظر بدست آورید، میتوانید رتبه بندی های خود را برای همان کلمه کلیدی در نقاط مختلف بررسی کنید. پس آیا شما باید از منطقه ای استفاده کنید که رتبه بندی خوبی دارد؟ نه اینطور نیست. به عنوان مثال می بینید که شرکتی که در خصوص سنگ فرش است در مناطق شمالی بهترین نتایج را دارد.

جستجوکننده محلی کسی است که استفاده ی او از موتور جستجو به یک منطقه جغرافیایی خاص محدود می شود و به عنوان مثال در یک منطقه خاص به دنبال کسب و کار شما می گردد. سئو محلی را می توان نسخه به روز تر و بسیار تاثیر گذار ترِ روزنامه های محلی نامید که کسب و کار های شهر را به شما معرفی می کنند و به این صورت شما را با کسب و کار های مناطق اطراف خود آشنا می شوید. به‌طور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدف‌شان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است. در سال 2025، بهینه‌سازی اطلاعات کسب‌وکار در GMB، نظرات کاربران و استفاده از تصاویر باکیفیت، نقش پررنگی در افزایش رتبه سایت‌ها دارد. بنابراین الگوریتم جستجوی محلی گوگل، فاکتور نزدیکی رو هم در نظر می‌گیره.

مردم برای خرید، بیشتر از تعاریفی که شما دربارهٔ خدمات، محصولات و کسب‌وکارتان می‌گویید، به شواهد، نظرات و تجربهٔ مشتریان قبلی اعتماد می‌کنند. این کار هم با ثبت کسب‌وکارتان در My business گوگل شدنی است؛ ولی از آنجایی که همه‌چیز ما با مردم دنیا فرق دارد ? حتی در برخی مناطق مثل نیاوران تهران و مهرشهر کرج، هر هفته یک سری تراکت شیک و خوش‌رنگ‌ولعاب در خانه‌ها می‌انداختند. در این تراکت‌ها (مجله‌ها) کل فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای یک محله یکجا به آدم‌های همان منطقه معرفی می‌شدند. وقتی جست‌وجوگر محلی یک عبارت را جست‌وجو می‌کند، یک سری نتایج بر اساس همان محله به او نمایش داده می‌شود که به آن به‌ اصطلاح «نتایج جست‌وجوی محلی» می‌گوییم.

به این روش کامنت مارکتینگ گفته می‌شود و شما می‌توانید در دوره آموزش کامنت مارکتینگ کارمجیک شرکت کنید تا راه و چاه استفاده از آن را یاد بگیرید. حتی گاهی اوقات مسافران نیاز به فهرستی از رستوران‌های موجود در یک شهر دارند؛ بنابراین نوشتن مطلبی برای کلیدواژه «فهرست رستوران‌های سنتی شهر شیراز» می‌تواند مفید باشد. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست ابری. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته می‌شود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست.

اگر به آمار رسمی گوگل سر بزنیم، متوجه می‌شویم که 18 درصد از جستجوهای محلی در طول همان روز جستجو به خرید منجر می‌شود و 78 درصد این جستجوها نیز بعد از گذشت 1 روز به یک خرید منتهی خواهد شد. حتماً شما هم گاهی با جستجوی فروشگاه یا کسب و کاری، در ابتدای فهرست نتایج با نقشه گوگل و موقعیت فروشگاه‌ها / شرکت‌های ثبت شده در آن مواجه شده‌اید. اگر می‌خواهید این موقعیت استثنایی برای قرار گرفتن در معرض دید کاربر را از دست ندهید حتماً سایتتان را در گوگل مپس و در گوگل بیزنس ثبت کنید. Skyler Malley  از Firestarter SEO می گوید که هیچ تاکتیک خاصی برای ارتقاء سئو سایت وجود ندارد. شما برای ارتقاء سئو سایت خود باید مجموعه ای از عوامل را رعایت کنید.

آژانس اینو وی آس با ارائه خدمات تخصصی سئو، می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوید و مشتریان محلی بیشتری جذب کنید. علاوه بر این، سئو محلی می‌تواند باعث افزایش اعتماد و اعتبار کسب‌وکار شود. نظرات و بررسی‌های مثبت از مشتریان قبلی می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند و تصویر مثبت‌تری از کسب‌وکار شما در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد کند. اغلب استراتژی‌های سئو وابسته به سایت هستند و بدون سایت تنها می‌توانید رو بهبود عملکرد کسب و کارتان در نقدهای آنلاین کار کنید. در صورت داشتن نظرات با امتیاز بالا و با کیفیت ممکن است پروفایل شما در گوگل مپ برای برخی جستجوهای کاربران نزدیک در سرچ‌های گوگل نمایش داده شود. برای اینکه بتوانید همواره اطلاعات کامل و مناسب از مکان کسب و کار خود در اختیار گوگل قرار دهید بهتر است برای هر سه حالت جستجوی محلی آماده باشید.

به عنوان مثال وقتی پاک کننده ها را تایپ کنید تعدادی پیشنهاد به شما نشان میدهد. من فکر نمیکنم گوگل از اسکیما برای رتبه بندی Map Pack استفاده کند ( چون گوگل همه این داده ها را از GMB شما فراخوان میکند ). اما اگر اطمینان خاطر دارید که میتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، هیچ مشکلی در پیاده سازی LocalBusiness ( یکی از انواع اسکیما است که برای نشانه گذاری ها به شما کمک میکند ) در سایتتان ندارد. مانند SERP، ستاره های مرورگر می تواند نتیجه شما را به یک کوئری ثروتمند تبدیل کند. توجه داشته باشید دسته بندی دوم را حتما همیشه پر کنید چون این دسته بندی برای رتبه بندی کلمات کلیدی شما تاثیر مستقیم میگذارند.

به طور کلی، الگوریتم‌های پاسوم و کبوتر نقش مهمی در اطمینان از نمایش نتایج جستجوی محلی مرتبط و مفید برای کاربران گوگل ایفا می‌کنند. آنچه یک کسب‌وکار محلی را از همتایان مجازی خود متمایز می کند، مفهوم «نزدیکی» است. به‌عبارتی، سئوی محلی به دنبال برجسته کردن کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی افراد نزدیک به محل کسب‌وکارتان است. برای مثال، یک فروشگاه لوازم کوهنوردی با چند شعبه در تهران، لزوما نیاز ندارد با مخاطبان کل ایران یا حتی کل تهران ارتباط داشته باشد. بلکه مهم این است که این فروشگاه در نتایج جستجوی افراد محلی که نزدیک به هر شعبه هستند، دیده شود. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن سئو محلی وب‌سایت خود را افزایش دهید استفاده از اسکیمای Local Business است.

به عنوان مثال، هنگامی که در مورد رویداد در سایت خود پست می‌کنید، کلمات کلیدی مرتبط محلی را ادغام کنید. سئو محلی از بزرگترین خدمات دیجیتال مارکتینگ ایران سایت است که باعث رشد کسب و کار شما در یک محله خاص می‌شود. گاهی در یک فروشگاه فیزیکی و محلی در حال فروش محصولات خود هستید که نیاز دارید افراد اون محله و نزدیک شما به راحتی شما را پیدا کنند. در اینجا ما به سئو محلی می‌پردازیم و از تکنیک های آن برای آشنایی هم محلیان، با شغل شما می‌شویم. با استفاده از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی و بررسی نیازهای محلی مشتریان.

سئو محلی یا Local SEO را می‌توان زیرشاخه‌ای از سئو در نظر گرفت که تمرکز خود را برای گرفتن رتبه و بازدید و کلیک از یک لوکیشن و محدوده خاص گذاشته است. به همین منظور برای خدمات سئو محلی می‌بایست ابتدا فرایندهای سئو روی سایت شما انجام شود. SERP مخفف Search Engine Result page هست و به معنی صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجو می‌باشد. در ادامه سایر تکنیکهای سئو آن پیج برای بهبود سئو محلی را با هم مرور خواهیم کرد. راه‌هایی برای این کار وجود دارد که وجه مشترک بین تمامشان این است که باید از مشتریانتان درخواست کنید به شما امتیاز داده و برایتان نظر یا نقدی بنویسند.

احتمالاً با مفهوم سئو آشنایید، درست است؟ اگر نیستید، سئو به زبان ساده یعنی سایت را به‌گونه‌ای بهینه‌ کنیم که بتواند در نتایج جست‌وجوی کاربران ظاهر شود. اگر فکر می‌کنید موضوعی وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره نکرده‌ایم، یا تجربه‌ای دارید که می‌خواهید آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید. همچنین اگر درباره Local SEO سؤالی دارید که در مقاله به آن پاسخ داده نشده بود، از ما بپرسید. با این حال اگر به دنبال آموزش‌های گسترده و عمیق‌تر برای توسعه دانش خودتان هستید، دوره آموزش سئو ما می‌تواند برای شما مناسب باشد. ما در این صفحه علاوه بر آموزش اصولی، منابع آموزشی بسیار معتبری را نیز به شما معرفی کرده‌ایم، که فقط کافیست کمی زمان بگذارید و از تکنیک‌ها و راهکارهای طلائی که در آنها آموزش داده شده، بهره ببرید. 83 درصد کاربران از جست‌وجوی گوگل برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ مشاغل اطراف خود استفاده می‌کنند.

این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، به‌‌خوبی اهمیت... وقتی در نگاه اول چنین تیتر یا عنوانی را نبیند، صفحه شما را می‌بندد و احتمالاً دوباره به نتایج جست‌وجو برمی‌گردد تا نزدیک‌ترین خدمات مورد نیازش را پیدا کند. چون جست‌وجوگر محلی که صفحهٔ شما را باز می‌کند، باید در عرض چند ثانیه متوجه شود خدمات شما مختص همان محل است. برای آشنایی بیشتر با این ابزارها، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «بهترین ابزارهای سئو که حتماً نیاز پیدا می‌کنید! حالا اگر شما به‌عنوان کسی که خدمات موردنیاز او را ارائه می‌کنید، به او معرفی شوید، شانس زیادی برای جذبش خواهید داشت.

روش جستجوی افراد از طریق دستگاه ها با روش جستجوی شفاهی آنها متفاوت است. کاربران به احتمال زیاد از زبان عامیانه برای سوال های خود استفاده می‌کنند. این تمرین به شما کمک می کند به مشتریان محلی بیشتری دسترسی پیدا کنید و در نتایج جستجو، با ارزش ظاهر شوید. شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانند تأثیر بسزایی در سئو محلی شما داشته باشند، اما چگونه؟ در مباحث تخصصی سئو، یکی از موارد تأثیرگذار در افزایش اعتبار سئو خارجی سایت شما، سوشال سیگنال یا (Social Signal) است. شما می‌توانید با شیوه‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات، مثل ارائه کد تخفیف یا ارسال رایگان، کاربرانتان را ترغیب به نظردهی کنید. برخی از سایت‌های دایرکتوری مثل دایرکتوری گوگل رایگان هستند و برخی دیگر از سایت‌های دایرکتوری در ازای دریافت هزینه‌ای جزئی، تبلیغ کسب‌وکار شما را انجام می‌دهند.

در اینجا، گوگل میزان اعتبار و برتری شما را می‌سنجد؛ مواردی مثل بک‌لینک‌ها از سایت‌های محلی، تعداد ارجاعات آنلاین، نظرات آنلاین، اشتراک‌گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی، ارجاعات رسانه‌های محلی و… را در نظر می‌گیرد. در مرحلهٔ سوم، وقتی کاربر جست‌وجویی را در گوگل انجام می‌دهد، گوگل این فهرست‌ها را اسکن و رتبه‌بندی می‌کند و بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را برای کاربر ردیف می‌کند. سئوی محلی هم یکی از بچه‌های سئو است که مخصوص کسب‌وکارهای خدماتی و فروشگاه‌های فیزیکی یک محله است. اما سئو محلی چیست و چرا برای شما از نان شب هم واجب‌تر است؟ این همان موضوعی است که می‌خواهیم در این مقاله با شما همراه با ۸ تکنیک و اصل ضروری سئوی محلی بررسی کنیم. گوگل به محتوای به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در رسانه‌های اجتماعی اهمیت می‌دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری